اذانی، مهری، مهدیزاده، زهره و حاج نبیان، صباحالخیر (1392). بررسی نقش فضاهای شهری در ایجاد هویت در شهرهای جدید،
مجله سپهر، 22(85)، 51-56.
20.1001.1.25883860.1392.22.851.8.7
استراوس، انسلم وکربین، جولیت (1396). مبانی پژوهش کیفی. ترجمه ابراهیم افشار، تهران: نشر نی.
بودریار، ژان (1401). جامعه مصرفی. ترجمه پیروز ایزدی، تهران: نشر ثالث.
بهار، مهری (1390). مصرف و فرهنگ، تهران: نشر سمت.
پوررضا کریم سرا، ناصر و دهقان، حسین (1398). نقش مگامالها و مغازههای محلی در سرمایه اجتماعی محلی شهروندان تهرانی،
مجله توسعه محلی (روستایی-شهری)، 11، 2(21)، 387- 408 .
10.22059/jrd.2019.76753
توکلی راد، مهرداد(1400). ادراک احساسات تجربه شده روستائیان از فروش زمین به غریبه ها ،
توسعه محلی(روستایی - شهری)، 13، 2(26)، 347-370.
10.22059/jrd.2021.333566.668689
حسن نژاد امجدی، مسعود، پورمحمدی، محمدرضا و زالی، نادر (1400). بررسی و تحلیل نقش مجتمعهای تجاری و مالها در تغییر نقش شهرها به سمت مصرفیشدن (مطالعه موردی کلانشهر تبریز)، نشریه مطالعات ساختار و کارکرد شهری، 8، 29(29)، 70- 96.
راستاد بروجنی، مرضیه، روستایی، شهریور و قورچی، مرتضی (1401). نگرشی انتقادی به تاثیر سرمایهداری رانتیر بر فضاهای شهری (مطالعه موردی:مگامالهای شهر تهران)، نشریه علمی باغ نظر، 19(108)، 29-40.
ربیعی، علی و رفیعی، ملکه (1395). مصرفگرایی: از اجبار تا لذت مطالعهای جامعهشناختی پیرامون مصرفگرایی در میان ساکنان شهر تهران، مجله جامعهشناسی ایران، 17(1و 2)، 144- 166.
ریتزر، جورج (1400). نظریه جامعه شناسی. ترجمه هوشنگ نائبی، تهران: نشر نی.
رحیمی، لیلا و جعفری، فیروز (1396). بررسی تطبیقی سرزندگی در فضاهای تجاری تاریخی و مدرن شهر تبریز (مطالعۀ موردی: بازار تاریخی و برج بلور تبریز).
برنامه ریزی فضایی، 7(4)، 41-56.
10.22108/sppl.2018.102165.1080
شیلینگ، کریس و ملور، فیلیپ ای (1397). جاه طلبی جامعه شناسی. ترجمه میلاد رستمی و طاها عشایری، تهران: نشر جامعه شناسان.
شیعه، اسماعیل و حاجیانی، مهسا (1398). پیامدهای مگامالها بر هویت محلهای در شهر تهران (مطالعه موردی: اطلس مال نیاوران)،
فصلنامه علمی- پژوهشی شهر ایرانی اسلامی، 9(36)، 69- 80.
20.1001.1.2228639.1398.9.36.6.5
غفوری، عطیه، وبر، کریستین (1399). فضاهای شهری جندعملکردی راهکاری برای افزایش کیفیت زندگی شهری در شهرهای متراکم،
مجله منظر، 12 (51)، 36- 47.
10.22034/manzar.2020.214183.2023
مرکزی، آیدا، جمیلی کهنه شهری، فاطمه و شهریاری، ابوالقاسم (1397). جهتگیری نسبت به کنترل اجتماعی (نمونه پژوهی: نوعشناسی جهتگیری نسبت به مقررات پوشش در بین زنان دانشجو دانشگاه فردوسی مشهد)،
نشریه مطالعات زن و خانواده، 6، 1(11)، 149- 176 .
10.22051/jwfs.2017.12297.1264
وریج کاظمی، عباس و امیر ابراهیمی، مسرت (1400). مگامالها و مجتمعهای بزرگ تجاری در تهران: مطالعهای جامعهشناختی. تهران: انتشارات مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران.
Bahar, M. (2011). Consumption and Culture. Tehran: SAMT. (In Persian)
Baudrillard, J. (2021). Consumer Society. Translated by: P. Izadi. Tehran: Saless Pub. (In Persian)
Ghafarinassab, E., & Mohammadtaghinejad Esfahani, R. (2021). Space consumption and redefining femininity; Study of women's cafe experience in Shiraz.
Journal of Applied Sociology,
2(82), 49-70.
10.22108/jas.2020.124438.1964 (In Persian)
Hassannejad Amjadi, M., Pourmohammadi, M., & Zali, N. (2021). Assessing the Role of Malls and Commercial Centres for Changing Urban Regions in Terms of Consumerism: A Case Study on Tabriz Metropolis.
Urban Structure and Function Studies,
29(29), 70-96.
https://doi.org/10.22080/usfs.2021.3447 (In Persian)
Markazi, A., Jamili Kohneh Shahri, F & Shahryari, A. (2018). Orientations Towards Social Control (Case study: Typology of orientation towards the rules of Hijab amongst female students of Ferdowsi University of Mashhad). Journal of Woman and Family Studies, 6, 1(11), 149-176.
Rabie, A., & Rafiee, M. (2016). Consumerism: From Compulsion to Pleasure A Sociological Study of Consumerism Among Residents of Tehran. Iranian Journal of Sociology, 16(1-2), 144-166. (In Persian)
Rahimi, L., & Jafari, F. (2018). Comparative study of vitality in historical and modern commercial spaces in Tabriz city (Case study: Tabriz historical bazaar and Blour Commercial Center).
Journal of Spatial Planning,
4(27), 41-56.
https://doi.org/10.22108/sppl.2018.102165.1080 (In Persian)
Rastad Boroujeni, M., Roustaei, Sh., & Ghourchi, M. (2022). A Critical Approach to the Impact of Rentier Capitalism on Urban Spaces (Case Study: Megamalls of Tehran).
Bagh-e Nazar,
19(108), 29-40.
https://doi.org/10.22034/bagh.2022.299905.4982 (In Persian)
Ritzer, G. (2022). Sociological Theory. Translated by: H. Naebi. Tehran: Ney. (In Persian)
Shilling, C., & Mellor, Ph. A. (2001). The Sociological Ambition, Elementary Forms of Social and Moral Life, Translated by: M. Rostami & T. Ashayeri. Tehran: Sociologists. (In Persian)
Strauss, A., & Corbin, J. M. (2017). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. Translated by: E. Afshar. Tehran: Ney. (In Persian)
Tavakoli Rad, M. (2022). Perception of the Experienced Feelings of the Villagers at the Sale of the Land to Strangers.
Journal of Community Development (Rural-Urban),
13(2), 347-370.
https://doi.org/10.22059/jrd.2021.333566.668689 (In Persian)
Varij Kazemi, A., & Amir Ebrahimi, M. (2021). Megamalls and Large Commercial Complexes in Tehran: A Sociological Study. Tehran: Tehran Urban Planning and Studies Center Publication. (In Persian)