ازکیا، مصطفی؛ غفاری، غلامرضا (1383). توسعۀ روستایی با تأکید بر جامعۀ روستایی ایران. نشر نی.
اسدی ابوخیلی، مریم (1390). شناسایی و تعیین نقش سرمایۀ اجتماعی بر موفقیت کارآفرینی اجتماعی (مورد مطالعه: سه سازمان مردمنهاد: محک، رعدالغدیر، مهرآفرین). پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران.
آقایی، صمد (1383). خلاقیت جوهرۀ کارآفرینی. تهران: دانشگاه تهران. مرکز کارآفرینی.
امینینژاد، روجا؛ قلیپور، آرین؛ اسلامیبیدگلی، غلامرضا ( 1389). سرمایۀ اجتماعی کارآفرینان نوپا و تأمین مالی غیررسمی. توسعۀ کارآفرینی، سال سوم، شمارۀ دهم، زمستان، صص 49- 70.
حیدری سازبان، وکیل. (1391). اولویتبندی موانع مؤثر بر کارآفرینی زنان روستایی با روش AHP، مجلۀ مطالعات اجتماعی روانشناسی زنان، سال 10، شمارۀ 2، صص. 159-177.
ربیعی، علی؛ صادقزاده، حکیمه (1390). بررسی رابطۀ سرمایة اجتماعی بر کارآفرینی. فصلنامة علمی- پژوهشی رفاه اجتماعی، سال یازدهم، شمارۀ 41.
رضوانی، محمدرضا؛ نجارزاده، محمد (1387). بررسی و تحلیل زمینههای کارآفرینی روستاییان در فرایند توسعۀ نواحی روستایی (مطالعۀ موردی: دهستان براآن جنوبی شهرستان اصفهان). توسعۀ کارآفرینی، سال اول، شمارۀ دوم، زمستان، صص 161- 182.
شاهحسینی، علی (1383). کارآفرینی. تهران: آییژ، چاپ اول.
عبداللهی، حمیدرضا (1386). بررسی رابطۀ اعتماد اجتماعی و مشارکت اجتماعی، مطالعۀ موردی روستای نیکنامده از توابع شهرستان شمیرانات. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، توسعۀ اجتماعی، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.
فیروزآبادی، سید احمد (1384). بررسی سرمایۀ اجتماعی و عوامل مؤثر بر شکلگیری آن در شهر تهران، پایاننامۀ دکتری جامعهشناسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.
فیروزآبادی، سید احمد؛ نصرالهی وسطی، لیلا (1393). بررسی رابطة میان اعتماد اجتماعی و روحیة کارآفرینی زنان روستایی مطالعة موردی: دهستان شیروان از توابع شهرستان بروجرد، پژوهشهای روستایی، دورۀ 5، شمارۀ 1، صص. 25-44.
قلیپور، رحمتالله؛ مدهوشی، مهرداد؛ جعفریان، وحید (1387). تحلیل رابطه و تأثیر سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی (مطالعۀ موردی در گروه صنعتی سدید). فرهنگ مدیریت، سال ششم، شمارۀ هفدهم، صفحه 111- 129.
کاوسی، اسماعیل؛ کیاسی، حمیرا (1387). بررسی نقش اعتماد، هنجارها و شبکههای اجتماعی در توسعة کارآفرینی. کتابماه علوم اجتماعی. شمارۀ 10، دیماه، صص 97- 105.
کلانتری، خلیل (1382). پردازش و تحلیل دادهها در تحقیقات اجتماعی و اقتصادی. تهران: انتشارات علامه طباطبایی.
محسنیتبریزی، علیرضا (1369). بررسی زمینۀ مشارکتی روستائیان و ارتباط آن با ترویج کشاورزی. تهران، معاونت ترویج و مشارکت مردمی وزارت جهاد کشاورزی.
موحدی، رضا؛ یعقوبی فرانی، احمد؛ خداوردیان، مجیدرضا؛ زارعی، شیما (1389). بررسی روحیۀ کارآفرینی دانشجویان کشاورزی و شیوههای بهبود آموزش کارآفرینی. مجلۀ پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، سال سوم، شمارۀ 3، پاییز، صص 65- 81.
هاشمی، سید سعید.، ایمنی، سیاوش.، مطیعی لنگروی، سید حسن.، غدیری معصوم. مجتبی. و رضوانی، محمدرضا. (1392). توسعۀ کارآفرینی روستایی با تأکید بر نهادهای محلی (مطالعۀ موردی: بهاباد استان یزد). مجلۀ پژوهش و برنامهریزی روستایی، شمارۀ سوم، .صفحات. 1-26.
یدالهی فارسی، جهانگیر؛ رضوی، سید مصطفی (1391). نقش سرمایۀ اجتماعی و سرمایۀ انسانی در کارآفرینی جوانان در روستاهای بخش کربال. پژوهشهای جغرافیای انسانی، شمارۀ 79، صص 115- 103.
Bauernschuster, S., Falck, O. and Heblich, S. (2010), Social capital access and entrepreneurship, Journal of Economic Behavior and Organization, Vol. 76 No. 3, pp. 821-833.
Heilig,J ,(2009). European rural development, Luxemburg: International Institute for Applied System Analysis, Australia.
Hongseok, O. (2000), The antecedents of social capital and its effects on entrepreneurial success, Ph.D dissertation, The Pennsylvania State University, USA.
Kazumi, T. (2010), Women Entrepreneurs’External Financial Access and social Networks in Business start- ups, senshu university, school of commerce.
Kirzner, I. M. (1997). Entrepreneurial discovery and the competitive market process: an Austrian approach. Journal of Economic Literature, Vol. 35 No.1 , pp. 60-85.
Kwon, S.W., Heflin, C. and Ruef, M. (2013), Community social capital and entrepreneurship, American Sociological Review, Vol. 78 No. 6, pp. 980-1008.
Nasrolahi Vosta, L. and Jalilvand, M. R. (2014), Examining the influence of social capital on rural women entrepreneurship: An empirical study in Iran, World Journal of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development, Vol. 10 No. 3, pp. 209-227.
Paul J, Ferri, David Deakins and Geoff whittam (2009), The measurement of social capital in the entrepreneurial context, Journal of Enterprising communities: people and places in the Global Economy, Vol. 3 No.2, pp.138- 151.
Poon, J.P.H., Thai, D.T. and Naybor, D. (2012), Social capital and female entrepreneurship in rural regions: evidence from Vietnam, Applied Geography, Vol. 35 No. 1/2, pp. 308-315.
Sappleton, N. (2009), Women non- traditional entrepreneurs and Social capital, International Journal of Gender and Entrepreneurship, Vol. 1 No. 3, pp.192- 218.
Schumpeter.J. A, (2005). Development. Journal of economic Literature, Vol. 43, pp. 108-120.