ابراهیمی، م. (1387). نشست شهر خلاق: مفاهیم، استراتژیها، مطالعه موردی از شهرهای موفق و ناموفق. مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران. تهران: فرهنگسرای نیاوران.
اخوان ثالث، ش. (1389). امکانسنجی ایجاد برندشهری (مطالعه موردی منطقه 12 شهری تهران). تهران: پایاننامه دانشگاه تهران.
اشتری، ح., & مهدنژاد، ح. (1393). شهر خلاق، طبقۀ خلاق. تهران: تیسا.
اشتراوس، آنسلم و جولیت کوربین (1385). اصول روش تحقیق کیفی: نظریۀ مبنایی، رویهها و شیوهها. ترجمه بیوک محمدی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران.
اکبری مطلق، م. (1392). بررسی ابعاد نظریۀ شهر خلاق و تأثیر آن بر توسعۀ شهری پایدار با تأکید بر تجارب جهانی. همایش ملی شهرسازی و توسعۀ شهری پایدار. بوکان.
پورتال آمار ایران (1395). دسترسی در https://www.amar.org.ir
خرازی آذر، رها (1391). ماتریس استراتژی فرهنگی کلانشهرهای جهان. همایش مدیریت استراتژیک شهر تهران، تهران، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران.
ذکائی، محمد سعید (1381). نظریه و روش در تحقیقات کیفی. فصلنامه علوم اجتماعی، دوره نهم، شماره 17: 41-69
ربانی خوراسکانی، ع. (1390). بررسی نقش تنوع اجتماعی در ایجاد شهرهای خلاق و نوآور (مورد شهر اصفهان). جغرافیا و توسعه، 21, 160.
رودشتی، ز. (1396). نظری بر توسعه اقتصاد شهری و نقش شهرداری. ماهنامه توسعه و صنعت.
شریعتی، ا، آ. ن. (1394). نقش بازاریابی شهری در جذب سرمایه برای مدیریت یکپارچه شهری. نخستین کنفرانس اقتصاد شهری ایران.
شورت، ج. ر., & یونگ، ه. ک. (1386). جهانی شدن و شهر. (ا. پور احمد، & ش. رستمی، Trans.) تهران: جهاد دانشگاهی.
شیرمحمدی، شهرام، مطلبی، قاسم و شاهین حیدری (1394). خوانشی از جایگاه و نقش برندسازی معماری بر رقابت پذیری شهری در شهرهای جهانی. فصلنامه مدیریت شهری، دوره چهاردهم، شماره 40: 177-206
عابدین درکوش، س. (1389). درآمدی به اقتصاد شهری. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
غفوریان همت پور، لیلی (1392). چگونگی تدوین راهبرد برند شهری. روزنامه دنیای اقتصاد. شماره 3040.
قربانی، ر. (1392). شهرهای خلاق، رویکردی فرهنگی در توسعه شهری. مطالعات جغرافیایی مناطق خشک، 12-25.
مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران. (1392). شهر خلاق (مبانی و شاخصها). دانش شهر، 196.
مظفری، گ. (1391). برندسازی و دیپلماسی شهری. نشست تخصصی برندسازی شهری. (p. 23 و 24 خرداد).
معاونت سنجش از دور و جغرافیا. (1378). فرهنگ جغرافیایی شهرستانهای کشور: شهرستان ارومیه. تهران: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح.
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی. (1390). صد نکته در خصوص توسعه برند ملی. وزارت صنعت، معدن و تجارت، 84 (1).
Anholt, S. (2007). Competitive Identity the New Brand Management for Nations, Cities and Regions. Palgrave Macmillan, Hampshire.
Avraham, E., & Ketter, E. (2008). Media strategies for Marketing Places in Crisis: Improving the Image of Cities. Oxford: Butterworth-Heinemann
Chris, Michael (2014). From Milan to Mecca: the world's most powerful city brands reelwd. The Guardian. Com, Tusday 6 May.
Cozmiuc, C. (2011). City branding- just a compilation of marketable assets? Economy.
Dacline, J. (2010). A Shared Vision on City Branding in Europe. Retrieved 2016, from eurocities:
http://www.eurocities.eu
Dinnie, Keith (2011). City branding: theory and cases. published by Palgrave Macmillan.
Florida, R. (2005). Cities and creative class. NewYork: Routladge.
Henderson, V. K. (1995). Industrial development in cities. Journal of Political Economy.103.
Hilderth, J. (2008). The Saffron European City Brand Barometer. Reveling which Cities Get the Brands They Deserve, Saffron Brand Consultants.
Kuper, A., & Kuper, J. (1996). The Social Science Encyclopedia. London: Routledge.
Landry, C. (2008). The creative city: a toolkit for urban innovators. London: Routledge.
Landry, C., & Bianchini, F. (1994). The Creative City: Key themes and issues. Chicago: Comedia.
Metaxas, T. (2010). Place marketing, place branding and foreign direct investments: Defining their relationship in the frame of local economic development process. Place Branding and Public Diplomacy (6), 228–243.
Oxford Advanced Learner's Dictionary. (2000). London: Oxford University Press.
Reckwitz, A. (2009). Die Selbstkultivierung der Stadt. Zur Transformation moderner Urbanitat in der «creative city», 36(18), 2-34.
Scott, A. (2006). Creative cities: Conceptual issues and policy questions. Los Angeles: University of California.
Strauss, A; Corbin, J. (1998). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Thousand Oaks: Sage Publications
UNESCO. (2007). Creative Cities Network. Retrieved 2017, from UNESCO: https://en.unesco.org
Wahyurini, O. (2011). The Significance of City Logo in City Branding Strategy. In Recent Researches inEngineering Mechanics, London: Urban & Naval Transportation and Tourism.
Winfield-Pfefferkorn, J. (2005). The Branding of Cities: Exploring City Branding and the Importance of Brand Image. NewYork: S.I. Newhouse School of Public Communications.
Zenker, s., & Braun, E. (2011). Place brand management. Retrieved 2017, from Erasmus School of economic: http//www.placedbrand.eu
Zhang, L., & Xiaobin Zhao, S. (2009). City branding and the Olympic effect: A case study of Beijing.cities. (26), 245-254