%0 Journal Article %T مدیریت دانش و برنامه‌های توسعه و عمران روستایی در ایران %J توسعه محلی (روستائی-شهری) %I دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران %Z 2008-8981 %A دارابی, حسن %A نعیمی, یوسف %D 2010 %\ 08/23/2010 %V 2 %N 1 %P - %! مدیریت دانش و برنامه‌های توسعه و عمران روستایی در ایران %K برنامه‌ریزی %K توسعه روستایی %K دانش %K دانش ضمنی %K دانش عینی. %K مدیریت دانش %R %X در پنج برنامه قبل و چهار برنامه بعد از انقلاب اسلامی ایران، تلاش شده است تا بستر دستیابی به توسعه و توسعه روستایی به عنوان یک آرمان فراهم شود. اما با وجود اقدامات و هزینه‌های زیاد، برنامه‌های توسعه کشور، بیانگر وجود چالش‌های جدی در حوزه توسعه روستایی است. از پرسش‌های اساسی، دلیل وجودی این چالش‌ها و چگونگی برون‌رفت از آن است. عقیده بر آن است که پنجاه سال برنامه‌ریزی در عرصه ملی و روستایی، موجب شکل‌گیری دانشی شده است که فقط بخش محدودی از آن، به صورت دانش عینی قابل دسترس است. بخش قابل توجه این تجربه، به صورت دانش ضمنی، در سطوح مختلف پراکنده شده است که دسترسی به آن دشوار و صرفاً به صورت محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، نمی‌تواند در فرایند توسعه اثرگذار باشد. ... %U https://jrd.ut.ac.ir/article_21281_a8871945eae8d09090d5c6282bde9dd6.pdf